Hey ! korg dah masuk blog Candles Cutiepie! Selamat datang dan selamat membaca. Follow jika sudi !
My Thought Unspoken: Putihkan Gigi Di Rumah !

Monday, June 4, 2012

Putihkan Gigi Di Rumah !

  
Masalah gigi kuning boleh membuatkan seseorang tidak yakin terhadap diri sendiri apabila berhadapan dengan orang lain. Bila search kat google cara nak putihkan gigi, 80% mengatakan masalah gigi kuning dapat diatasi dengan Baking Powder yang dicampurkan dengan cuka / air limau..
Pasti ramai yang telah mencuba kaedah ini untuk memutihkan gigi.. Teknik ini cukup popular kerana dianggap murah berbanding mendapat rawatan gigi di klinik. Tindakan bleaching ini sebenarnya boleh memberikan kesan buruk kepada gigi anda.Baking powder bertindak menghakis gigi..Tak percaya? korang boleh try sendiri kat rumah. Campurkan 1/4 baking powder, 1 sudu cecair pencuci dan cuka..bersihkan permukaan dapur dengan campuran tadi. Kaedah ini bahaya kerana akan menipiskan enamel yang melapisi gigi hingga warna gigi terlihat lebih gelap.
Mahukan gigi seperti ini?Produk seperti susu dan yogurt membantu mengembalikan gigi yang putih dan kuat melalui kalsium yang terkandung dalamnya..selain itu..anda boleh gosokkan strawberry pada gigi.Strawberry membantu menggilap dan mambunuh bakteria pada gigi anda..Hal lain yang perlu anda ketahui, proses bleaching tidak menjamin warna gigi akan putih seperti mutiara kerana rentang warna gigi setiap orang adalah berbeza..

 








❀◕ ‿ ◕❀ SHARING IS CARING ❀◕ ‿ ◕❀

0 comments:

Post a Comment


Segala yang tercatat di atas adalah milik blog ini.Namun sesetengah entry diambil dari beberapa sumber rujukan.